Gepubliceerd in nieuws

Nieuw bij DDS: offertes accepteren, wijzigen of afwijzen

In dit artikel leggen we je stap voor stap uit hoe je in ons nieuwe offerteproces aanvragen kunt accepteren, wijzigen en afwijzen.

Door Rogier

Inleiding

We hebben het aanvragen, bekijken en het bestellen van drukwerk vernieuwd en uitgebreid om jouw bestelproces soepeler, sneller en overzichtelijker te maken. Vanaf nu kun je een offerte direct vanuit je mailbox beheren: accepteren, wijzigen of afwijzen. Gaat je offerte door? Dan kun je direct bestellen en je bestanden uploaden via onze portal. In dit artikel leggen we je stap voor stap uit wat er veranderd is en hoe het werkt.

Een offerte aanvragen

Een offerte aanvragen kan op meerdere manieren. Je kunt ons een mail sturen met je aanvraag of direct een offerte aanvragen vanuit onze catalogus. In beide gevallen ontvang je altijd een duidelijke offerte in je mailbox. In de bijlage vind je alle details, zoals prijs, oplage en specificaties met betrekking tot jouw aanvraag. Maar vanaf nu kun je méér met die mail.

Je ontvangt de offerte in je mailbox

In de nieuwe versie van ons offerteproces zit een handige functie: je kunt de offerte nu zelf een status geven. We hebben drie opties toegevoegd waarmee je de status van je offerte kunt bepalen:

  1. Accepteren. Je wilt bestellen
  2. Wijzigen. Je wilt iets aanpassen
  3. Afwijzen. De offerte gaat niet door

Loopt de offerte nog of heb je meer tijd nodig? Geen probleem. Als je niets doet, blijft de offerte gewoon staan. We sturen je na een tijdje een herinnering om te checken of de offerte nog actueel is.

mail-offerte.png 115.34 KB

Geef je offerte een status

Als je de de offerte hebt ontvangen, kiest eenvoudig wat je wilt doen. Hieronder leggen we uit welke mogelijkheden je bij elke status hebt.

Offerte accepteren

Heb je besloten dat je wilt bestellen? Dan klik je op de link in de mail. Je selecteert vervolgens de producten en oplages die je wilt bestellen en komt daarna automatisch in onze portal terecht.

offerte accepteren.png 115.38 KB

Vanuit onze portal kun je:

  • Een referentie en/of PO nummer toevoegen
  • Je factuur- en afleveradres controleren of aanpassen
  • Je drukbestand(en) uploaden

Staat het juiste adres er nog niet bij? Voeg het dan eenvoudig toe. Houd er rekening mee dat je het afleveradres kunt aanpassen totdat je bestelling in productie gaat. Het factuuradres kun je wijzigen totdat de factuur is verzonden. Als alles klopt kun je je bestelling plaatsen. Als deze door ons is gecontroleerd, ontvang je van ons een orderbevestiging.

Offerte wijzigen

Het kan natuurlijk gebeuren dat de offerte niet meer helemaal aansluit bij je wensen. Misschien wil je weten wat de kosten zijn van een andere oplage of wil je een ander product aanvragen. Je kunt via de link in de mail eenvoudig aangeven dat je de offerte wilt wijzigen. Je krijgt dan zo snel mogelijk een aangepaste versie in je mailbox.

offerte wijzigen.png 71.46 KB

Offerte afwijzen

Gaat de offerte niet door? Dan kun je dit gewoon bij ons aangeven. We vragen je (optioneel) naar de reden, maar deze hoef je niet door te geven. Je ontvangt daarna geen herinneringen meer van deze offerte.

offerte afwijzen.png 74.34 KB

Niets doen

Zolang de offerte nog geldig is en deze nog loopt, hoef je niets te doen. We houden het voor je in de gaten en sturen je automatisch een reminder als je nog geen actie hebt ondernomen. Is de offerte al verlopen of heb je hem eerder geaccepteerd? Dan kun je hem eenvoudig opnieuw aanvragen. 

Een bestelling plaatsen

Na het selecteren van je producten en de gewenste oplage(s) kom je in de DDS portal terecht. In dit scherm kun je een referentie en/of PO nummer toevoegen en kun je indien nodig het factuuradres wijzigen.

portal-adres.png 64.17 KB
Vervolgens zie je daaronder je geselecteerde producten, specificaties, prijs en de oplage(s). Controleer deze goed voordat je je bestelling plaatst. Tevens kun je per product het afleveradres wijzigen. Tot slot kun je via de groene knop eenvoudig een bestand uploaden. Als het bestand door ons is gecontroleerd, ontvang je per mail een orderbevestiging.
portal-bestand.png 69.71 KB

Voordelen

Met ons vernieuwde offerte- en bestelproces beheer je eenvoudig jouw aanvragen direct vanuit je mailbox. Je kunt offertes nu zelf accepteren, wijzigen of afwijzen en bij akkoord direct je bestelling plaatsen via onze portal. Met deze verbeteringen in ons offerteproces heb je de volgende voordelen:

  • Je bestelt, wijzigt of wijst een offerte eenvoudig af
  • Je uploadt je bestanden en beheert je gegevens zelf
  • Alles staat netjes en overzichtelijk op één plek: in de portal
  • Minder heen-en-weer, meer overzicht, en vooral: meer gemak voor jou

Tot slot

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen of opmerkingen over ons nieuwe offerteproces of wil je drukwerk aanvragen? Neem dan gerust contact met ons op of verstuur je aanvraag vanuit onze catalogus, We helpen je graag verder!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van onze ontwikkelingen, recente nieuwsberichten en relevante artikelen over drukwerk? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.